torsdag 10 september 2009

Pussar -Pusuja

Imorse på hade jag A i bärsele till förskolan. Han släpade den till mig själv och jag tänkte -varför inte. Jag försökte få honom att gå en bit själv men han hade ingen lust med det så resten av vägen bar jag honom i famnen. Han tyckte det var mysigt och jag passade på att be om en puss och jag fick det!!! Och en till ngt senare och flera på kvällen. :)))) När jag skulle lägga honom så fick jag sista pussen (ja, det är kanske inte riktigt en puss som man tänker med putande mun utan snarare körde han den franska varianten med öppen mun fast utan tunga, men det är väl så de små liven pussas). Farmor och farfar var förbi en stund, fikade och lämnade lite saker som vi hade glömt på landet. Det tyckte vi var roligt.

Tänä aamuna kannoin A:n esikouluun rintarepussa, jonka se itse raahasi mulle jolloin ajattelin, että no mikäs siinä. Yritin saada sitä kävelemään hieman itse matkalla, mutta ei sitä oikein huvittanut, jotenka kannoin sitä sitten sylissä lopun matkaa. Sen mielestä se oli mukavaa ja käytin tilaisuuden hyväkseni ja pyysin pusua ja mä myös sain sen!!! :) Ja hieman myöhemmin vielä toisen ja useamman illalla. :))) Nukkumaan menessä sain vielä viimeisen pusun (nehän on sellaisia suu-auki pusuja, mutta eikös ne vähän niin pussaa). Isovanhemmat kävi myös illalla tuomassa vähän tavaroita, mitä meiltä oli jäänyt mökille. Keitin kahvit ja ne sai hetken touhuta A:n kanssa. Se oli mukavaa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar