onsdag 9 september 2009

klängig -ripustautuva

Idag hade varit ungefär som igår med att han hade varit lite ledsen när han väl uppfattade att jag faktiskt hade gått (han får väl börja vara lite uppmärksam, det är ju inte riktigt så att jag smyger iväg...). Men det blir bra om han får vara hos ngn av fröknar. När jag hämtade honom så var de ute och han såg inte mig direkt så jag passade på att titta en stund vad han hade för sig. Han var tillfreds med livet och höll på å knata omkring. Blev fotograferad av fröken och satt på huk. Sedan såg fröken mig och jag hälsade på henne. Hon sade till honom att mamma var där och då såg han sig om och fick syn på mig men även en kabelrulle som då vann och han gick efter den. Men han ville visa för mig hur han lekte så det var nog inte så att han struntade i mig utan att han ville visa för mig vad han har fått göra. Efter ca. fem minuter när snurren hade snurrat iväg tyckte han att det var läge att ge mamma en kram. Även idag hade allt gått bra. På kvällen hemma var han väldigt klängig och skulle vara i famnen eller så gnällde han. Han fick ta en liten tupplur också för han hade bara sovit i 50 minuter.

Tämä päivä oli suunnilleen niinkuin eilinen siinä mielessä, että sillä oli tullut suru puseroon vasta jonkin ajan kuluttua siitä kun minä lähdin, mutta oli sitten mennyt ohi sai olla sylissä. Kun menin sitten hakemaan niin ne oli ulkona ja se ei nähnyt mua heti jotenka päätin seistä ja vaan katsella hetken sen touhuja. Se tuntui olevan tyytyväinen elämään ja käveli ympäriinsä. Yksi hoitajista otti siitä kuvia ja se kävi sitten kyykkyyn. Hoitaja näki sitten mut ja mä moikkasin sitä. Se kertoi A:lle, että äiti oli tullut joilloin A katseli ympäriinsä ja näki sitten mut. Näki samalla kaapelirullan joka oli selkeästi mielenkiintoisempi. Se lähti sen perään ja rupesi tutkimaan sitä. Se katsoi mua ja sanoi jotain omalla kielellään ja halusi selvästi, että mä otan osaa sen leikkiin ja meninkin sinne. Sillä oli ollut taas pääpiirteittäin hyvä päivä. Illalla sitten kotona se oli aika riipuvainen ja halusi syliin ja jos ei päässyt niin valitti. Aika paljon valitusta illan mittaan, joo. Sai ottaa tirsat vielä iltapäivällä kun ei ollut nukkunut kuin 50 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar