måndag 18 maj 2009

Jävla förkylningar- Pirun flunssat

Nu är vi förkylda båda två. Jag tror att jag ligger lite före i förloppet men A har tagit mest stryk. Hans feber klättrade uppåt 40 i natt (39.7 grader vid mätning kl. 3) och han tyckte inte alls att det var ngn vidare roligt, nu är den nere på kring 38.5. Själv har jag känt mig lite febrig men kan inte bekräfta detta för jag hittar inte termometern (och vill inte stoppa A's rumotermometer i munnen eller ngn annanstans för del heller... det är hans och så får det vara). Vi hade precis avslutat antibiotika salva behandlingen på ögat när han blev sjuk igen. Denna gång har vi inte behövt astmamedicin lika mycket som tur är.
No nyt ollaan sitten flunsassa molemmat. Luulen, että minä olen hieman edellä, mutta A:lla oireet pahemmat. Viime yönä sen kuume lähenteli 40:ä (39.7 astetta kun mitattiin kl. 3) eikä se tykännyt yhtään asiasta, nyt kuume laskennut 38.5 hujakoille. Olen itsekin tuntenut oloni hieman kuumeiseksi, mutta en ole voinut vahvistaa epäilyjä, koska en löydä kuumemittaria enkä halua laittaa A:n pyllymittaria suuhun tai minnekään muualle (se on sen). Oltiin just päässy lopetta antinbioottisalvakuuri kun uusi flunssa iski. Tällä kertaa ei onneksi ole tarvinnut niin paljon astmalääkettä, vaikkakin jonkin verran.

1 kommentar:

  1. Voi teitä, saman ongelman kanssa täälläkin painitaan. :( Tosin mulla taitaa johtua enempi noista siitepölyistä. Toivottavasti olette jo paranemassa.

    SvaraRadera